keskiviikko 13. tammikuuta 2016

Mainoksen kohdentaminen

1) Google ja Facebook mainonnan merkittävimmät erot, hyvät puolet ja huonot puolet? + OMA MIELIPIDE

- Googlessa mainos näkyy kun käyttäjä hakee jollain tietyllä sanalla, eli ainoastaan kohderyhmälle, toki voi olla "hukkahakuja". Facebookissa pystytään kohdistamaan tietojen perusteella. Riippuen kertooko ihmiset itsestään paljoa Facebookissa. Google haku on selkeämpi, hakusanamainonta on parantunut.

-  Mielestäni Facebook on kätevä tapa juurikin selvittää mistä joku henkilö on kiinnostunut ja sen avulla mainostaa hänelle. Toki Google on myöskin hyödyllinen.

2) Minkälaisia neuvoja annetaan mainosversioiden hyödyntämisessä? + kerro esimerkki, miten sitä voi hyödyntää omassa projektissasi. 

- Mainosten edullisuutta kannattaisi hyödyntää, kokeilla eri versioita. Vaikka on mahdollisuus kokeilla eri versioita, mutta niitä ei usein hyödynnetä.

- Mainosten sekä viestien kohdennus auttaa tuloksien kasvussa.

- Jos mainostetaan jotain ja se on kohdennettu esim. yrittäjälle, niin laitetaan se mainokseen näkyvästi "Sinä yrittäjä" yms. jotta saa kohderyhmän huomion sekä kiinnostuksen.

-Tutustun/kokeilen rohkeasti erilaisia versioita mainoksiin kunnes löydän itselle sopivan.

3) Miehet juttelevat mainosten linkittämisestä. Miten ne tulisi linkittää? Onko sinulla hyviä tai huonoja kokemuksia mainoslinkeistä. Kerro jokin kokemus. Ellei ole hanki sellainen, etsi mainoslinkki ja /tai banneri ja klikkaa.

- Mihin ihminen päätyy kun klikkaa linkkiä vaikuttaa paljon, tulisi olla mahdollisimman yksinkertainen tapa päästä linkattuun tuotteeseen. Etusivulle johtava linkki ei ole hyvä, linkin tulisi viedä suoraan tuotteeseen. Sivun kävijä tympääntyy helposti ja vie aikaa etsiä mainoksen tuotetta jos linkki ei vie suoraan tuotteeseen.

- Minulla on ollut vain positiivisia kokemuksia mainosten linkeistä.
 

4) Mitä tässä ohjelmassa kerrotaan sukunäköisyydesä?  Mitä siitä itse ajattelet?

Sukunäköisyyden säilyvyys mainoksessa on tärkeää, samoja elementtejä, samaa kuvitusta. Siitä ihminen saa saman mielikuvan kuin mainoksestakin.

-Olen samaa mieltä, mainoksessa tulee olla samanlaisia elementtejä ja samannäköisyyttä.

 5) Mitä ogelmia oli mainoksessa, jossa oli sanomana "Palloja kaikkiin lajeihin?"

- Mainos olisi yksilöity, kohderyhmän ihmiset voivat ajatella ettei heidän lajia ymmärretä. Halutaan myydä kaikelle kaikkea eikä jakseta miettiä kohderyhmää, säästetään mahdollisimman paljon aikaa jne.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti