torstai 14. tammikuuta 2016

Facebook mainonta

1. TEHÄVÄ:

a) Mitkä ovat FB markkinoinnin vahvuudet ja mitkä mielestäsi heikkoudet?

 
Facebookin markkinoinnin vahvuudet ovat:
- Yritys saa tunnettavuutta sekä nimi saa näkyvyyttä


- Asiakkaita on helppo tavoittaa ja heidän kiinnostuksen kohteet on helposti saatavilla
 -Fbssä kohdentaminen on helppoa

 -Mainonta Facebookissa on halpaa


Mielestäni Facebook mainonnassa on paljon enemmän vahvuuksia kuin heikkouksia, heikkoudeksi voisin keksiä sen, että jos mahdollinen asiakas ei Facebookissa näytä mielenkiinnon kohteita hänet on vaikea löytää.

b) Mitä eroa on CPC:llä ja CPM:llä?

 -  Jos halutaan saada paljon klikkauksia mainokseen kannattaa valita CPC = cost per click, eli jokainen klikkaus maksaa.

- Jos halutaan tuotteelle paljon uutta näkyvyyttä, valitse CPM hinta (CPM = Cost per mille)

c) Minkälaisia erilaisia mainoksia FB:ssä voi olla (neljä)? Mitä eroa niillä on?

- Facebook mainos, yrityksen luoma maksullinen mainos
- Sponsoroidut tarinat
- Mainokset ja sponsoroidut tarinat sivun julkaisusta
- Linkittäminen, mainos voidaan linkittää yrityksen Fb-sisältöön tai ulkopuoliselle sivustolle

2. Esittele kaksi mielestäsi hyvin toimivaa FB: mainosta ja kerro miksi ne ovat hyviä! (esim. Jounin Kauppa, Finnair, Fazer, Varusteleka etsi myös muita esim "omaan alaan" liittyvä..) Ota kuva kaappaus mainoksesta ja kerro sen alle miksi se on hyvä.
Valitsin Finnairin Fb mainoksen, koska siitä on mielestäni osattu tehdä houtteleva.


Valitsin Fazerin fb mainoksen, koska mainos on kivasti tehty ja siinä tsempataan Jellonia.
Valitsin "oman alan" fb mainoksen, koska mielestäni mainos on hyödyllinen.
3. Tee kampanijaasi tukeva FB:mainos. Esittele mainos blogissasi sekä kerro miten sen kohdennat, jotta tavoitat kohderyhmäsi mahdollisimman hyvin. (Ota  kuva ruudun kaappaus tekemistäsi kohdennus valinnoista).

Tein fb mainoksen, jossa mainostan kampanja tuotettani, selkeästi nuorille. Varsinkin, koska se on edullisesti myynnissä.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti