Verkkokauppoja mitataan:
kävijöiden määrällä:
(Esim. hakukoneoptimointi, hakukonemarkkinointi, sekä sosiaalinen media)
konversioprosenttilla:
(sisältö: tuotekuvaukset ja muut tekstit myyviks, korostamalla verkkokaupan luotettavuutta.)
käyttöliittymä:
(selkeyttämällä verkkokaupan käyttöliittymää sekä kannattaa varmistaa, että tilausnapit ja ostoskorilinkit ovat selkeästi näkyvillä.
hakukonemarkkinointi:
(poistamalla hakukonemarkkinoinnista sellaiset mainokset, jotka tuottavat klikkauksia, mutta ei myyntiä.)
keskiostoksella:
(ristiinmyynti: tarjoamalla tuotteita selaaville asiakkaille
kalliimpia ja parempikatteisia tuotteita vaihtoehtona asiakkaan
harkitsemille tuotteelle. Lisämyynti: tarjoa lisävarusteita ja tarvikkeita tuotesivulla sekä ostoskorissa. Ilmainen toimitus: tarjoa ilmaista toimitusta ison tilauksen tekeville asiakkaille.)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti