perjantai 21. elokuuta 2015

Verkkokaupan mittarit

Verkkokauppoja mitataan:

kävijöiden määrällä:
(Esim. hakukoneoptimointi, hakukonemarkkinointi, sekä sosiaalinen media)

konversioprosenttilla:
(sisältö: tuotekuvaukset ja muut tekstit myyviks, korostamalla verkkokaupan luotettavuutta.)

käyttöliittymä:
(selkeyttämällä verkkokaupan käyttöliittymää sekä kannattaa varmistaa, että tilausnapit ja ostoskorilinkit ovat selkeästi näkyvillä.

hakukonemarkkinointi:
(poistamalla hakukonemarkkinoinnista sellaiset mainokset, jotka tuottavat klikkauksia, mutta ei myyntiä.)

keskiostoksella:
(ristiinmyynti: tarjoamalla tuotteita selaaville asiakkaille kalliimpia ja parempikatteisia tuotteita vaihtoehtona asiakkaan harkitsemille tuotteelle. Lisämyynti: tarjoa lisävarusteita ja tarvikkeita tuotesivulla sekä ostoskorissa. Ilmainen toimitus: tarjoa ilmaista toimitusta ison tilauksen tekeville asiakkaille.)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti