perjantai 28. elokuuta 2015

AdWords

Adwords on enemmänkin suoramyyntiä. Kaava jolla Adwords toimii on tarjottu hinta * laatupisteillä josta saadaan AdRank, joka lopuksi määrittää sijoituksen. Huutokauppa, eli klikkauksesta tarjottava hinta. Laatupisteisiin kannattaa kiinnittää paljon huomiota. Tärkeimmät asiat laatupisteissä ovat klikkiprosentti, sekä mainoksen relevanssi eli kuinka hyvin avainsana liittyy yritykseen. Nopea latautuminen on myös hyvä nykypäivinä. Asiakkaiden etsiessä toimivaa palvelua, valitaan joku hakukoneesta jolle haluaa myydä palvelua omasta verkkokaupasta.

Avainsanat joita on kolmenlaisia: Tarkkahaku, ilmaushaku sekä laajahaku. Kannattaa miettiä mitä hakusanoja asiakkaat käyttäisivät jotka olisivat kiinnostuneita verkkokauppasi tuotteista. 

Mainokset ne tulisi liittyä avainsanoihin, huokutella asiakasta, kertovat tarpeeksi tuotteesta, mutta ei liian pitkästi. Mainoksissakin kannattaa käyttää AIDA mallia. Toimintakehote on todellä tärkeä esim.heti, suoraan, välittömästi, tarjous tai klikkaa meidän mainosta. Hyödyistä kertominen asiakkaalle mainoksessa kannattaa. Kokeilemmalla rohkeasti uudenlaisia mainoksia saatat saada lisättyä myyntiä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti